wachtzaal5_edited.jpg

EEN AFSPRAAK MAKEN

U kan zowel online als telefonisch een afspraak maken.

Vanaf 20 september 2021 is het terug mogelijk om zelf een afspraak te maken voor nazicht van infecties via onze website.

Gelieve bij infectieuze klachten enkel een slot te kiezen met als naam “infectieraadpleging”. Alle artsen zien op ditzelfde moment patiënten met infecties. U mag zich daarom gewoon melden aan de balie en wachten in de wachtzaal. De arts oordeelt tijdens de raadpleging of een COVID test aangewezen is (PCR of sneltest). Zo er geen infectiesloten meer beschikbaar zijn, bel dan naar het secretariaat: wij trachten steeds een oplossing te zoeken.

Gelieve echter NIET NAAR DE PRAKTIJK TE KOMEN bij bewezen COVID infecties of bij ontstaan van klachten tijdens quarantaine. Neem in dit geval steeds eerst telefonisch contact op met het secretariaat.

Infectieuze klachten zijn: neusverkoudheid, keelpijn, hoest, kortademigheid, koorts, hoofdpijn, braken, diarree of een grieperig gevoel.

Gelieve ook altijd de reden van het consult te vermelden.

Wie milde symptomen heeft die zouden kunnen wijzen op corona, hoeft niet meer per se de huisarts te bellen voor een PCR-coronatest. Via een vragenlijst op de website mijngezondheid.be kan je nagaan of een test voor corona zinvol is. Als dat het geval is, krijg je een testcode waarmee je zelf een afspraak kan maken in een testcentrum. Het doel hiervan is de huisartsen te ontlasten.

Hoe maakt u online een afspraak? U kan uw profiel aanmaken via www.afspraken.be.

Bekijk gerust de volgende instructiefilmpjes:

Voor nieuwe patiënten in onze praktijk: gelieve de eerste maal het secretariaat telefonisch te contacteren voor het inplannen van een kennismakingsgesprek, op het nummer 011 54 04 06